Wij gebruiken cookies op deze site om jouw gebruikerservaring te verbeteren.

Skip to main content

Inhoudstafel

Task Engine

Overzicht

Product voor het beheren van workflows voor dossierbeheer binnen een organisatie

Domein

Generieke IT-bouwblokken

Subdomein

As a Service

Typologie

Product

Service owner

RSVZ

Eerste release

2019

Functionele beschrijving

Het product TKE of voluit ‘TaskEngine’ beheert zowel generieke als specifieke workflows waarbij zelfs bepaalde stappen hergebruikt worden over divisies heen. Via een gestandaardiseerd taakscherm wordt hierbij aandacht besteed aan specifieke noden van elke business, (sub)divisie als specifieke medewerker binnen de organisatie.

In combinatie met een ‘document management system’ leidt dit tot een ‘dynamisch case management’, m.a.w. de integratie met andere componenten binnen de organisatie zorgt voor een volledig dossierbeheer waardoor eveneens documenten gecreëerd en verzonden kunnen worden.

Het product TKE biedt volgende functionaliteiten:

  • Beheren  van alle business processen binnen een organisatie, waarbij zowel manuele als automatische stappen geïntegreerd worden voor elke medewerker als voor de verschillende divisies en subdivisies inclusief
    • het verdelen en herverdelen van taken
    • het sorteren en filteren van taken door dossierbeheerders
    • het operationeel opvolgen van taken door coördinatoren
  • Verwerken van taken
  • Uitvoeren van standaard activiteiten zoals in wacht zetten, aanmaken persoonlijke takenlijsten, reviewen van taken…
  • Gestandaardiseerd oplijsten van de historiek van taken binnen een case

Opmerkingen:

  • De definitie van entiteiten is gebaseerd op de structuur van de organisatie.
  • De TaskEngine werd ontwikkeld door een centraal platformteam, zodat de verschillende andere development teams hun eigen workflows kunnen configureren, zonder bijkomend development.

Technische beschrijving

  • Workflowmotor ontwikkeld in .NET (zonder business logica), met een volledig apart DB-schema, ontkoppelde user interface en communicatie naar andere componenten via webservice calls.
  • Workflows gedefinieerd via XML-files.
  • Bijhorende user interfaces in WPF (Microsoft Windows Presentation Framework).

Doelpubliek

Elke instelling die dossiers transversaal dient te beheren.

Integratievoorwaarden

Een authentieke bron met gebruikers (zoals bijv. een active directory) en entiteiten (database van de instelling) moet geïntegreerd worden om het geheel te laten functioneren.

Aangezien de user interface volledig ontkoppeld is, kan makkelijk geïntegreerd worden met de andere componenten die nodig zijn voor dossierbeheer (bijv. een systeem voor documentopslag, business-specifieke user interfaces en systemen…).

Documentatie

Beknopte documentatie is beschikbaar bij de aanbieder en wordt toegelicht op aanvraag.

Andere interessante componenten

Contact

Contact: ReuseOperational@smals.be

Maak deel uit van iets groters: join the ReUse movement

Vul de catalogus aan

Communicatie, kerndiensten, ondersteunende diensten, generieke IT-bouwblokken; het zijn allemaal business domeinen die je kunt verrijken met je eigen herbruikbare componenten, nuttig voor andere instellingen. Bovendien kunnen ze betrekking hebben op gebieden die we verder willen ontwikkelen zoals betalingen, rapportage, HR, enz.

Naar informatie en formulier

Word ambassadeur van het hergebruik!

Blader door de catalogus voor meer informatie over herbruikbare onderdelen. Praat met je werknemers en hun netwerken over de voordelen van ReUse.

Hoe meer bekendheid je geeft aan het ReUse-concept en de catalogus verrijkt, hoe meer je de voordelen ervan versterkt.

Volg ons!

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en events! Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Raadpleeg al onze nieuwsbrieven

Naar boven